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CONDITIONS GENERALES DE VENTE


GENERALITES



Les présentes conditions générales de vente s’appliquent à toutes les commandes passées par un client sur le site internet Horze.

En utilisant le site internet Horze ou en passant une commande sur le site internet Horze (www.horze.fr), le client accepte les conditions générales de vente énoncées ci-dessous. Avant de passer une commande, le client doit s’assurer qu’il a bien pris connaissance des conditions générales de vente et qu’il les a bien comprises.

En passant une commande sur le site internet Horze, le client atteste avoir plus de 18 ans. Les clients ayant moins de 18 ans, doivent si le vendeur l’exige, présenter un courrier les autorisant à passer une commande en ligne. Le client est tenu à renseigner de façon complète et véridique toutes les informations concernant le paiement, le contact et les données personnelles. Il est tenu de communiquer au vendeur des informations précises et exactes.

Le client est responsable du moyen de paiement (carte bancaire, compte PayPal, etc.) dont il est le propriétaire, et du fait que la personne qui passe la commande a le droit d’utiliser le mode de paiement choisi. La carte bancaire ou le compte bancaire doivent pouvoir honorer le règlement total de la commande. Le vendeur se réserve le droit de vérifier la solvabilité du compte et du moyen de paiement avant de livrer la commande. Horze n’est pas obligé de proposer au client toute la gamme des modes de paiement.

Horze ne pourra en aucun cas être tenu pour responsable de commandes ayant été passées au moyen de fausses identifications, si le compte d’un client a été détourné, ou par tout autre moyen malhonnête.

La présence d’articles et de prestations sur le site internet Horze pendant une durée spécifique ne garantit pas que les articles ou les prestations seront toujours disponibles. Nous nous réservons le droit d’interrompre à tout moment la distribution de n’importe quel produit.

Nous nous réservons le droit de modifier les présentes conditions générales de vente sans avis préalable. Les conditions générales de vente visibles sur le site au moment où la commande est passée s’appliquent à elle.

Quand un client passe une commande en ligne, il reçoit une confirmation de commande par mail. S’il a commandé un article avec de la broderie, le client se doit de vérifier l’exactitude des données saisies. Le client est tenu de contrôler soigneusement la confirmation de commande et de signaler immédiatement les éventuelles corrections devant être apportées. Les modifications pourront être prises en compte aussi longtemps que la commande n’a pas été préparée ou expédiée. Horze décline toute responsabilité pour les modifications ayant été signalées trop tard après qu’une commande a été validée.



MARQUES ET PROPRIETE INTELLECTUELLE



Les droits d’auteur et les droits de propriété intellectuelle concernant tous les services, incluant (sans aucune limitation) tous les logiciels, les contenus graphiques et les informations rédigées appartiennent à Horze qui se réserve tous ces droits à lui-même.

L’appellation Horze, le logo Horze et toute autre marque utilisée sur notre site sont des marques détenues soit par Horze, soit par leurs propriétaires respectifs. Ces marques sont soumises aux lois du copyright et ne peuvent être utilisées de quelque façon que ce soit sans l'accord préalable de Horze. Toutes les marques utilisées sur ce site ne doivent profiter qu’à leur seul propriétaire.

Copyright © 2019 Horze International GmbH. Tous droits réservés.


LES FRAIS DE PORT


Les prix affichés sur notre site internet sont des prix TTC, mais qui n’incluent pas les frais de port.

Les frais de port sont les suivants :


Pays Valeur dans le panier Méthode de livraison Frais de port Le délai de livraison
France 0€ - 79€ DPD 4.90€ 2 jours ouvrables*
France 0€ -79€ Colis Privé 3,90€ 2 jours ouvrables*
France 79€ + DPD Livraison gratuite* 2 jours ouvrables*
France 79€ +< Colis Privé Livraison gratuite* 2 jours ouvrables*
Belgique €0,00 - €99,00 POST NL €5,50 2 jours ouvrables*
Belgique €99,00+ POST NL Livraison gratuite* 2 jours ouvrables*


*La livraison gratuite n’est applicable qu’aux livraisons ordinaires. Le client doit être disposé à payer un supplément qui lui sera précisé dans le panier d’achat, s’il souhaite une livraison à domicile ou une livraison contre remboursement. La livraison gratuite ne s’applique pas non plus aux produits soumis à des frais de livraison supplémentaires, comme par exemple des sulkys ou autres articles volumineux comme les cages de transport pour animaux domestiques. Si un produit est soumis à des frais de livraison supplémentaires, ils seront précisés sur la page du produit.

Dans le cas d’une tarification clairement erronée (c’est-à-dire que le consommateur comprend l’erreur dans la limite des droits du consommateur), le vendeur se réserve le droit d’annuler une commande et de ne pas vendre les produits affichés avec des prix erronés.


LIVRAISON


Le délai de livraison et le mode de livraison pour la commande vous sont indiqués au moment de la validation de votre commande. Nous attirons l’attention des clients sur le fait que le site Horze renferme des articles pour lesquels le délai de livraison est allongé. Si un client commande un ou plusieurs articles de ce type, le délai de livraison de l’ensemble de la commande sera allongé. Le délai de livraison est clairement précisé sur chaque page produit, et vous est aussi rappelé dans la phase de validation de l’achat. Le délai de livraison moyen est de 4 jours ouvrables.

Les commandes incluant des travaux de broderie ont des délais de livraison prolongés d’un à trois jours.

MOYENS DE PAIEMENT

Notre site de vente en ligne accepte les moyens de paiement suivants :

  • VISA
  • MASTERCARD
  • AMERICAN EXPRESS
  • VISA ELECTRON
  • PAY PAL

ANNULATION/RETRACTATION

Le client est en droit d’annuler sa commande dans un délai de 14 jours sans devoir invoquer la moindre raison. Ce délai de rétractation termine 14 jours après que le client a réceptionné la marchandise. Le droit de rétractation/d’annulation ne s’applique pas à une marchandise personnalisée ou confectionnée spécifiquement pour un client (par exemple des produits brodés).

Si un client veut annuler sa commande, il doit avertir le service clients immédiatement, et de toute manière avant la fin des 14 jours qui suivent la réception de la marchandise.

Dès que les articles retournés arrivent physiquement à notre entrepôt, le client sera remboursé. Dans la mesure du possible, le remboursement se fera en respectant le même mode de paiement que celui que le client a utilisé pour passer sa commande. Dans certains cas, le client devra communiquer à Horze les références de son compte bancaire (IBAN / SWIFT) pour faciliter le remboursement. Les éventuels frais de livraison seront remboursés au client seulement s’il a annulé la totalité de la commande.

Si la commande est financée par un tiers, Horze ne pourra être tenu responsable des éventuels honoraires ou coûts pouvant intervenir pendant le processus d’annulation de la commande.

Si le client venait à ne pas retirer deux commandes ou plus, Horze se réserve le droit de clôturer le compte du client. Dans de tels cas, Horze pourra maintenir le compte client clôturé jusqu’à ce que le client règle un droit de réouverture de compte (20 euros).

RETOUR DE LA MARCHANDISE

Retournez ou échangez vos produits gratuitement chez Horze !

A partir d'aujourd´hui, Horze propose le retour gratuit à tous les clients français et belges. Maintenant vous n'avez plus besoin de payer pour retourner la marchandise.

Pour avoir un meilleur suivi de vos retours nous avons un implanté un nouveau système de suivi.

Afin de procéder à un retour ou à un échange, suivez les instructions suivantes :

1. Enregistrer votre retour ou votre échange

  • Allez dans ma commande et cliquez sur "Articles à retourner"
  • ou
  • Cliquez sur le lien https://www.horze.fr/findorder et entrez votre numéro de commande et e-mail

2. Suivez les instructions demandées dans le formulaire

3. Editez et imprimez l'étiquette 

Votre retour est enregistré et vous pouvez éditer et imprimer l'étiquette de renvoi à partir du lien suivant : https://crossborderreturns.com/Customer/HORZE/Consumer/Create/

4. Déposez le colis à un point relais ou à un bureau de post

Veuillez trouver ci-joint l'adresse du Colissimo le plus proche de chez vous, pour le retour de votre colis. https://www.laposte.fr/particulier/outils/trouver-un-point-de-retrait-ou-de-depot-colissimo

 

La marchandise nous sera retournée sous environ 2-4 semaines et notre équipe traitera votre retour. Vous recevrez un mail de la part de Horze lorsque votre retour aura été pris en charge dans nos entrepôts.

Si vous avez des doutes ou d'autres questions n'hésitez pas à nous contacter au serviceclient@horze.fr 

 

Instructions et directives supplémentaires concernant les retours de commande

Le client est en droit de retourner les articles qu’il a commandés dans un délai de 30 jours qui suivent la réception des articles. Si le délai des 30 jours est dépassé, nous ne sommes pas en mesurer de vous proposer ni un remboursement, ni un échange de marchandises.

 

Pour qu’un retour de marchandises soit possible, les articles ne doivent présenter aucune trace d’utilisation et doivent être présentés exactement comme ils vous ont été livrés. Ils doivent notamment être retournés dans leur emballage d’origine.

 

Des articles commandés avec de la broderie ne peuvent être ni retournés, ni échangés. Il en est de même pour les articles qui vous auraient été offerts ou des produits bonus. Si vous choisissez de nous retourner un tel article, vous ne recevrez de notre part aucune compensation financière ou matérielle.

 

Attention : Pour des raisons d'hygiène et de sécurité, certains produits ne peuvent pas être retournés. Le retour de sous-vêtements ne sera pas accepté sauf s'ils n'ont pas été ouverts et sortis de leur emballage d'origine.

 

Les sulkys et carts pour trotteurs ne peuvent être ni retournés ni échangés parce qu’il s’agit de produits qui ont été personnalisés pour le client.

 

Horze se réserve le droit d’accepter ou de refuser un remboursement, notamment dans le cas où le produit ne peut pas être revendu. Si l’emballage a été endommagé ou sali, Horze se réserve le droit de déduire du remboursement un montant de 5 euros.

 

Pour les échanges, nous ne remplaçons les articles que par le même article avec une autre taille ou un autre coloris. Nous ne pouvons pas échanger l'article par un tout autre article. Si Horze n'a pas la taille/le coloris en stock, vous serez automatiquement remboursé pour l'achat du produit.

 

Lors du premier échange, Horze enverra au client le produit de remplacement sans appliquer de frais de port. En cas d’un deuxième échange, Horze facturera des frais de port ordinaires. Le délai nécessaire pour procéder à un retour de marchandises ou à un échange d’articles est habituellement d’une semaine à compter de la date où la marchandise arrive à l’entrepôt. Nous nous réservons le droit de prolonger ces délais dans les périodes d’activité commerciale intense.

 

Pour retourner un produit, le client doit d’abord remplir le formulaire de retour qui est joint à la livraison de la commande. Le produit doit être emballé correctement dans un colis ou dans une enveloppe de retour. L’emballage d’origine doit aussi nous être retourné, et dans sa condition initiale.

 

Dès que les articles retournés arrivent physiquement à notre entrepôt, le client sera remboursé. Dans la mesure du possible, le remboursement se fera en respectant le même mode de paiement que celui que le client a utilisé pour passer sa commande. Dans certains cas, le client devra communiquer à Horze les références de son compte bancaire (IBAN / SWIFT) pour faciliter le remboursement. Les éventuels frais de livraison seront remboursés au client seulement s’il a annulé la totalité de la commande.

 

Si le colis retourné disparait ou se perd pendant l’acheminement vers l’entrepôt Horze, nous rembourserons la valeur des articles à condition que le client présente une preuve que le colis a bien été expédié. Horze se réserve le droit d’entreprendre des recherches auprès des services de la Poste pour retrouver la trace du colis égaré. Dans certains cas, cette phase d’investigation pourra durer jusqu’à un mois.

 

Si un article brodé revient à l’entrepôt parce que le colis n’a pas été retiré par le client, Horze cherchera à entrer en relation avec le client par mail, par téléphone et par voie postale pour envisager une seconde livraison. Le client a le droit de bénéficier d’une seconde livraison de sa commande sans frais supplémentaires. Si Horze ne réussit *pas* à contacter le client dans un délai de 14 jours, Horze établira une facture à l’attention du client, couvrant le prix des articles et des frais de gestion, et procèdera ensuite à la destruction du produit. Si un article brodé, expédié une seconde fois, revient encore à l’entrepôt, nous facturerons au client le prix de l’article, ainsi que les coûts d’acheminement correspondant aux deux livraisons, puis nous détruirons le produit.

 

3 for 2

Si un produit inclus dans la promotion "3 au prix de 2" nous est retournée, la remise promotionnelle est annulée. Le prix de l'article gratuit est dans ce cas déduit du montant qui vous est remboursé.

 

RECLAMATIONS

 

Si à la livraison, un produit est endommagé, défectueux ou incomplet, le client dispose d’un droit de réclamation pendant 2 ans. Horze se réserve le droit de décliner des réclamations en cas d’usage inapproprié du produit par le client, ou si celui-ci n’a pas respecté les instructions d’usage habituelles. Nous nous efforçons d’afficher avec la plus grande exactitude les différentes propriétés de nos produits, notamment leur composition et leurs coloris. Les couleurs que vous voyez à l’écran dépendent de votre système d’affichage, et nous ne pouvons pas garantir que l’écran de votre ordinateur affiche les couleurs avec la plus grande exactitude. Généralement, de petites variations dans la couleur ou dans les détails, ainsi que des micro-rayures sur le produit ne permettent pas au client de pouvoir déposer une réclamation justifiée, et ne donnent droit à aucune forme de compensation.

Si une réclamation est approuvée, Horze procèdera gratuitement à la réparation ou au remplacement de l’article. Dans certains cas, une réduction ou un remboursement intégral seront accordés au client.

Le client doit contacter le service client de Horze pour déposer sa réclamation. Le délai de traitement de la réclamation est habituellement de moins de 14 jours.

Horze essaie toujours de régler les réclamations et les litiges directement avec ses clients. Si le litige ne peut pas être réglé entre les deux parties (vendeur-client), le client peut le confier à une association de consommateurs.

Le consommateur peut aussi régler le litige au moyen du site ODR accessible à l’adresse suivante (http://ec.europa.eu/odr). Le site internet ODR permet aux consommateurs et aux professionnels de régler leurs litiges en ligne, qu’il s’agisse de transactions effectuées au sein d’un même pays ou au-delà des frontières. Le site est relié à des organismes (ADR) spécialisés dans la résolution des litiges, permettant aux consommateurs et aux professionnels de régler les litiges qui les opposent, d’une manière professionnelle et conforme sur le plan judiciaire.


LES CODES PROMO


Le codes promo (qui sont distribués lors de périodes promotionnelles particulières, et qui ne peuvent pas être achetés) sont valables pendant un certain délai, et sur une période spécifique. Les codes promos à usage unique ne peuvent servir qu’une seule fois. Un tel code ne sera plus utilisable pour une nouvelle commande, même si la commande a été annulée ou si elle nous a été retournée. Pour pouvoir profiter d’un code promo, vous devez entrer ce code dans la case prévue à cet effet au moment de valider votre achat. Les codes-promo ne s’appliquent pas toujours à tous les produits et à toutes les marques. Généralement, le codes promos ne peuvent pas être combinés entre eux. Certains codes promos sont soumis à un montant minimal de commande.

Les codes promos ne peuvent pas être échangés contre de l’argent. Les codes promos ne peuvent pas être utilisés de façon rétroactive, c’est-à-dire après que la commande a été passée.

Si un code promo donne droit à une réduction sur la commande (ex. code de réduction de 10€), le montant de la remise sera réparti sur l’ensemble des produits composant la commande. Si le client venait à retourner un ou plusieurs articles, nous lui rembourserions le prix remisé de l’article qui a été retourné.

Privacy Notice Introduction

Horze (later “we”) respects your privacy and is dedicated to protecting the privacy of persons using our products and services. The Privacy Notice helps you to understand what personal information (“Personal Data”) we collect, and how we use it. “Personal Data” refers to information, which allows a person to be directly or indirectly identified as an individual person.

The Privacy Notice applies to your use of our products and services and you should read it before using the products and services. If you do not agree to the terms of the Privacy Notice, you should not use the products and services.

If you are under 16, we will need to receive a parental consent for you to use our products and services. See further instructions in the section Privacy Notice / Consent.

Summary

The Privacy Notice will give you more detailed information on the following subjects:

Contact information

Who we are and how you can contact us upon any concerns regarding your Personal Data.

Personal Data we collect and sources of information

We collect different types of Personal Data such as name, email-address and IP-address.

We collect information from various sources such as Check-out page, Newsletter signup, etc.

Purpose and legal basis for processing Personal Data

We use your Personal Data for Email marketing, Customer Service, Order processing, etc.

The legal basis for collecting Personal Data is first of all to enable us to process your order. Furthermore, we collect your Peronal Data in order to send you relevant information of our products and services.

Consent

We need your consent before we process your Personal Data.

You have the right to withdraw your consent regarding further processing of your Personal Data.

If you are under 16, we need to receive a parental consent.

Retention of Personal Data

The Personal Data is only stored for the time necessary to fulfill the purposes it has been collected for unless a longer retention period is required by law.

The retention periods depend on the purpose of the processing and type of the information.

Transfer of Personal Data

Horze only uses top professional third-party partners and systems that comply to the EU data protection regulations. Furthermore, Horze has signed a data protection agreement with each of them to ensure they do not misuse any of our customers Personal Data.

Protection of Personal Data

We commit to follow the security provisions of applicable data protection regulation(s), as well as to process Personal Data in compliance with good processing practices. Our personnel and processors that process Personal Data are obliged to keep Personal Data strictly confidential. Access to Personal Data is only granted to those employees that need the information to perform their work tasks.

Rights of the Data Subjects and Supervisory Authority

For any questions or complains regarding processing your Personal Data, you can contact Horze Data Privacy Officer by email at privacy@horze.com. You also have a right to contact the data protection supervisory authorities directly. Contact information of the applicable supervisory authority can be found here: http://www.tietosuoja.fi/en/index/yhteystiedot.html.

Privacy Notice

1. Controller and contact information

Horze International GmbH
Rhönstraße 21
36037 Fulda
Germany

VAT number: DE288579384
Register number: HRB 216150
Registered in: Amtsgericht Hannover

Controller representative and Data Protection Officer (DPO): Arne Christensen. Email: privacy@horze.com

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2. Scope

All persons (data subjects) whose Personal Data is collected in connection to the Products and Services delivered via Horze web-sites and Horze Shops.

3. Personal Data processed and sources of information

The information we collect include the following categories of Personal Data:

  • Indentity and Contact details (such as name, email, telephone number and shipping, billing address)
  • Login and account information (such as username and password)
  • Payment or credit card information
  • Images, photos and videos
  • Personal preferences (such as your wish list as well as marketing and cookie preferences)
  • Electronic identification data (Internet Protocol (IP) address, username, password, cookies, device identification data such as type, MAC address, browser and Operating System)
  • Location data (such as General location based on Internet Protocol address, geolocation from your mobile device)
  • Personal characteristics (such as date of birth, age, gender)
  • Lifestyle data and preferences such as leisure activities and interest

We collect the information in following ways:

We ask you for certain Personal Data that we need in order to provide you the products or services you request. For example, when you make purchases, contact our Customer Service, request to receive communications, create an account, participate in our events or contests, or interact with our Sites or our Shops.

When interacting with our Sites and Apps, Personal Data is automatically collected and shared with Horze by the technology platforms providing the experience. For example, your web browser or mobile device may share certain Personal Data with Horze as those devices interact with Horze’s Sites or Apps. More information about these practices is included in our Cookie Policy.

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4. Purpose and legal basis for processing Personal Data

We use the Personal Data we collect from you in the following ways:

To Deliver and fulfil your Purchases and other Services You Request

When you use our Sites and Apps, we will use your Personal Data to provide the product or service you have selected. For example, if you make a purchase on Horze website, or participate in an event or promotion, we will use the contact information you give us to communicate with you about the purchase, event or promotion. If you reach out to our Customer Service, we will use information about you, such as delivery or payment information, or the product you have purchased to help you resolve a problem or question.

In many cases, to use particular features within our Sites, and services you may need to provide Horze with additional Personal Data or additional consent to use particular Personal Data in a certain way.

The legal basis for processing this Personal Data is the purchase contract with its terms and conditions.

To Communicate Information about our Products, Services, Events and Promotions

If you are an existing customer of Horze (for example, if you have placed an order with us), we may use the email address provided to send you marketing communications about similar Horze products or services, unless you have opted-out. In other cases, we ask for your consent to send you marketing information about Horze’s products, services, events and promotions. We use the information that you provide to us as well as information from other Horze products or services - such as your use of Horze’s Sites and Apps, your visits to or purchases made in Horze Shops, your participation in Horze events and contests (possibly through other Horze affiliates) - to personalize communications on products and services that may be interesting for you.

The legal basis for processing this Personal Data is your consent and our legitimate interest to provide information, news and offers.

To Operate, Improve and Maintain our Business, Products and Services

We use the Personal Data you provide to us to operate our business. For example, when you make a purchase, we use that information for accounting, auditing and other internal functions. As another example, we use Personal Data about how you use our products and services to enhance your user experience and to help us diagnose technical and service problems and administer our Sites and Apps. See more information about automatic profiling in our Cookie policy.

The legal basis for processing this Personal Data is a legitimate interest.

To Protect Our or Others' Rights, Property or Safety

Based on legitimate interest, we may also use Personal Data about how you use our Sites and Apps to prevent or detect fraud, abuse, illegal uses and violations of our Terms of Use and to comply with court orders, governmental request or applicable law.

For General Research and Analysis Purposes

We use Personal Data about how our visitors use our Sites, Apps and Services to understand customer behavior or preferences. For example, we may gather and analyze information about site search to better understand how to optimize our product offering and customer experience to our customers and site visitors.

Other Purposes

We may also use your Personal Data in other ways, but we will provide specific notice at the time of collection and obtain your consent where necessary. In these cases the legal basis for processing your Personal Data is based on your consent or our legitimate interest.

If you have received any unauthorized or inappropriate advertisement or other marketing through our products and/or services, we ask you to contact privacy@horze.com.

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5. Consent

At Horze we take privacy very seriously. It is important for us to be transparent and ask for your consent when required for processing your Personal Data.

Parental consent

If you are below 16 years old and using our services, please make sure that your parents approve the processing of your Personal Data.

If you believe that we might have any information from or about a child under the age that requires parental consent, without a parental consent, please contact us at privacy@horze.com.

Withdrawal of consent

You can withdraw your consent at any time. We will comply with such request unless there is another legitimate ground to process the Personal Data.

For email marketing you can withdraw your consent using the unsubscribe link provided in all emails or by logging in on "My account" page on our webshop and change your marketing preferences from there.

For Cookie consent: Please read our cookie policy.

You can contact privacy@horze.com for all other requests related to withdrawal of consent.

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6. Retention of Personal Data

The Personal Data we collect is retained for the period necessary to fulfil the purposes outlined in this Privacy Notice unless a longer retention period is required by law. Thereafter, the Personal Data will be deleted within a reasonable timeframe or rendered anonymous.

The retention periods depend on the purpose of the processing and type of the information.

Personal Data and retention periods are listed in the table below:

Category of Personal Data Retention period or criteria used to determine the period
Customer Data
Core customer and transactional data
  • Horze keeps all customer data for 10 years since the transaction date for legal basis reasons. After that data will be anonymized.
  • This also includes customer service tickets that are directly related to an order.
Customer service data
  • Support tickets and other customer service data related will be deleted 3 years after last update to the case.
Shipping data
  • Shipping companies have different policies related to retension. See privacy policy for each shipping provider in the section "Processing Operations"
Payment data
  • Payment providers are under strict regulation from goverments in each country. See privacy policy for each payment provider in the section "Processing Operations".
  • Horze does not keep any personally identifiable financial information such as credit card numbers.
Marketing Data
Browsing data
  • Browsing Data will be stored for 6 months since your last session.
Email marketing data
  • If you withdraw your consent to email marketing Horze will delete your contact data within one year of the withdrawal.
  • If you have given your consent but we do not register any activity (read, click or purchase) we will delete your contact data from our database within reasonable time period.
Other third-party marketing data
  • Facebook and other third-party marketing services that Horze is using have their own privacy policy.
  • Please see the privacy policy which you can find in the chapter "Processing Operations".
CCTV Data

Applies only when visiting our physical Horze Shops. CCTV data is kept for security reasons and will always be deleted after 30 days.

Analytics Data
Salesforce Commerce Cloud and Salesforce Marketing Cloud
  • Salesforce stores the analytics data for 6 months since the latest update.
Google Analytics
  • Analytics data will be automatically deleted after a retention period of 38 months.
Hotjar
  • Hotjar will maximum keep data for up to 5 years.
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7. Transfer of Personal Data

Horze is using various systems to provide a good and personalized service and keep our web-sites operational. Such third-party systems will only store and use Personal Data that is needed for them to complete the service they provide to Horze.

Horze only uses top professional third-party partners and systems that comply to the EU data protection regulations. Furthermore, Horze has signed a data protection agreement with each of them to ensure they do not misuse any of our customers Personal Data.

Some third party service providers, e.g. payment providers, are under goverment regulations and have strict guidelines for information we have to give them for your purchase related transactions. When you leave the shop at our web-site or get directed to third-party website or App, you are no longer governed by this privacy notice and our terms and conditions.

 

Horze is transferring Personal Data to the following Data Recipients:

System Description Data Recipients Data Recipients Outside EU/EEA, Transfer SafeGuard
Payment processors

Horze uses Klarna, Ingenico and Paypal for payment processing.

These third party payment processors process payments made to us. In connection with the processing of such payments, Horze does not retain any personally identifiable financial information such as credit card numbers. Rather, all such information is provided directly to our third party processors, whose use of your Personal Data is governed by their privacy policy.

Klarna Privacy

Ingenico Privacy

PayPal Privacy

 
Shipping

PostNord, DHL, PostNL, Unifaun, DPD, Bring and Posti are used to provide the delivery service for Horze.

We provide these shipping companies with necessary information such as name, address and phone-number so they can fullfil the delivery service to your satisfaction.

PostNord Privacy

DHL Privacy

PostNL Privacy

Unifaun Privacy

DPD Privacy

Bring Privacy

Posti Privacy

 
Analytics

Horze uses Google Analytics and Hotjar for analytics services. They help for example to identify issues at the web-site so we can improve the experience for you as a visitor/customer.

Google Privacy

Hotjar Privacy

 
Marketing

Whenever you visit one of our web-sites we use Salesforce Commerce Cloud and Marketing Cloud systems to handle browsing data for profiling in order to optimize and personalize your experience.

Furthermore, we use the following marketing systems for various marketing purposes: Facebook, Google Adwords, BlueCore, Talkable, Sleeknote, Adroll, Affilinet, AdTraction.

Salesforce Privacy

Facebook Privacy

Google Privacy

Sleeknote Privacy

Adroll Privacy

Afilinet Privacy

AdTraction Privacy

Talkable Privacy, Safe Harbor Privacy Principles

BlueCore Privacy, EU-U.S. Privacy Shield Framework and the Swiss-U.S. Privacy Shield Framework

Customer service

Olark for web-chat, Sipgate for phone-service.

Olark Privacy

Sipgate Privacy

 
Reviews

Horze uses TrustedShops and TrustPilot for order reviews.

TrustedShops Privacy

TrustPilot Privacy

 

In addition we are using consultants and contractors from different companies (such as Northern Logistics) working under our supervision for processing the Personal Data on behalf of us. We have signed and NDA/DPA with these companies to ensure your Personal Data is protected.

We may share your information in connection with any merge, sale of our assets, or a financing or acquisition of all or a portion of our business.

In exceptional cases, Personal Data may be disclosed to third parties if required under any applicable law or regulation or order by competent authorities, and to investigate possible infringing use of the products and services as well as to guarantee the safety of the products and services.

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8. Protection of Personal Data

We commit to follow to the security provisions of applicable data protection regulation(s), as well as to process Personal Data in compliance with good processing practices. Our personnel and processors that process Personal Data are obliged to keep Personal Data strictly confidential. Access to Personal Data is only granted to those employees that need the information to perform their work tasks.

All Personal Data is protected by appropriate industry standards and technical and organizational safety measures.

We inform the authorities and users/data subjects of data breaches according to applicable information security and data protection regulation(s).

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9. Rights of the Data Subjects and Supervisory Authority

Right to access and correct

You have the right to obtain information from us regarding your Personal Data that we process. You have the right to have corrected and/or removed any incorrect, incomplete, outdated, or unnecessary Personal Data.

Right to object and restriction of processing

You have the right to object to certain types of processing of your Personal Data, including direct marketing, if such data are processed for other purposes than purposes necessary for delivering the products and/or services to you or for compliance with a legal obligation.

You have the right to object to any further processing of your Personal Data after prior given consent. If you object to the further processing of your Personal Data, this may lead to fewer possibilities to use products and/or services.

You have the right to request us to restrict processing of your Personal Data. This may however lead to limited possibilities to use our products and services.

Right to erasure

You have the right to ask us to delete your Personal Data that we process. We will comply with such request unless we have a legitimate ground to not delete the data.

After the data has been deleted, we may not immediately be able to delete all residual copies from our active servers and backup systems. Such copies shall be deleted as soon as reasonably possible.

Right to data portability

You have the right to receive Personal Data provided by you to us, in a structured, commonly used format. You have the right to transmit the Personal Data to another controller. You can also have the Personal Data transmitted directly to another controller, if technically feasible.

Objecting to direct marketing and withdrawal of consent

You can deny any direct marketing and withdraw your consent regarding electronic direct marketing. You can always withdraw any other consent including parental consent. See separate chapter on Consent.

How to use the rights

These rights can be used by updating your preferences on the My Account page or by sending an e-mail to us on privacy@horze.com, including the following information: name, phone number, email address, user id and details of the products and services you have used. We may request additional information necessary to confirm your identity. We may reject requests that are unreasonably repetitive, excessive or manifestly unfounded.

Right to lodge a complaint with the supervisory authority

In case you consider our processing activities of your Personal Data to be inconsistent with the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679, you have the right to complain to the data protection supervisory authorities.

Contact information of the applicable supervisory authority (Data Protection Ombudsman) can be found here: http://www.tietosuoja.fi/en/index/yhteystiedot.html

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10. Changes to this Privacy Notice

We may change this Privacy Notice from time to time, whenever necessary. All changes hereto will be made available on https://www.horze.eu/privacy-policy/privacy-policy.html. We will inform of the changes in the products and services by email, if available, in case of any significant changes affecting your rights.

This Privacy Notice has been published on 01.05.2018.

Privacy Notice Change History:

Date Version number Change description
01.05.2018 2.0

First version of the new policy based on the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679

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LA SECURITE

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